Stránky

Search

pátek 21. ledna 2011

Úvodní slovo

Přiznávám se, že jsem se do blogu ze začátku víceméně nutil. Říkal jsem si, že už to tu přede mnou někdo procestoval, někdo tu byl a přitom to ani není tak exotická země jako kterými se zaobírají jiní blogeři, kteří v době kdy já píši spí na druhé straně polokoule. Ale nakonec mi to nedalo a blog jsem realizoval.

Do švýcarska jsem odcestoval těsně po dokončení střední školy. Ani jsem se ze začátku nikam nehrnul, Švýcarsko nikdy nebylo můj sen, ani mne nějak na rozdíl od ostatních krajin neoslňovalo... Ašak po prvním roce pracovním a cestovatelském se moje názory tvrdě otočily. Blog jsem začal psát po ročním pobytu a i přes tento časový odstup nosím všechny zážitky a prožitky pořád v hlavě. A jak zpětně přemítám, jen to kvalitě příspěvků a subjektivnímu hodnocení prospělo.

Na blogu píši subjektivně o cestování, ale na pohled na Švýcarsko se snažím být co nejvíce objektivní. Je mi jasné, že mi někdo vyčte, že jsem nenavštívil to a to a jak jsem mohl cestou minout to a to. Odpvídám jednoduše, že celé Švýcarsko obsáhnout prostě nejde! Je zajímavé jak je Švýcarko miniautirní země a plná protikladů, dají se zde nalézt protiklady o kterých se člověku ani nesní. Troufám si říct, že z rozmanitého evropského kulturního dědictví něco. Každý se tu najde.

Cestuji po Švýcarsku poměrně lacino s přespáváním v autě, využívám hojně couchsurfingu. Do toho si rád auto někde nechám a popojedu stopem nebo dám přednost raději pěšímu výšlapu před lanovkou. Proto je blog (hlavně jeho cestovatelská část) psána spíše cestopisně. Jsem prostě mladý člověk a mám potřebu to vyjádřit, předat dál a ukázat, že i tak lze cestovat a poznávat. A taky ukázat můj pohled na svět, na Švýcarsko a vůbec ho představit i s vlastní kulturou přesně takovou,  s jakou jsem konfrontován.

Miluji kulturu, umění a rád poznávám země v tomto světle. Mám velké štestí, že jsem zrovna v jedné, především společensky, z nejkulturnějších zemí na světě. Také miluji gastronomii a mám velké štestí, že jsem zrovna v zemi nejosobitější středoevropské kuchyně. Také miluji nevšední zážitky a mám ještě větší štestí, že žiju s tak rozmanitými možnostmi vyžití.

Stejně tak se chci věnovat i spoustě mýtů, které všeobecně o Švýcarsku  panují a se kterými jsem samozřejmě i já odjížděl. Dále si lámu hlavu komu je vlastně blog určen. Myslím, že především pro nadšence pro Švýcarsko, pro plánovače dovolené, nebo pro ty, kteří zde už byli a rádi zavzpomínají. Nebo pro ty, kteří nemají jinou možnost zemi poznat. A tento blog také vzniknul z fascinace, že na českém interentu jsou o Švýcarsku jako takovém jen kusé informace, především od cestovních kanceláří. Veškeré fotografie doprovázející mé texty jsou výhradně mé tvorby.

Když už jsem zmínil mou subjektivitu, rovnou do blogu připojím i postřehy a názory na švýcarský život, možná i na jeden život, který ovlivnilo právě Švýcarsko...

Žádné komentáře:

Okomentovat