Stránky

Search

sobota 21. května 2011

Bleší trh

Lokalita: Centrální ŠvýcarkoKanton: Nidwalden


Již od mala jsem miloval staré krámy a haraburdí. Ale kdekoliv jinde než doma. Vždy se mi líbila ta směs starých nepotřebných krámů. Vždy to na mne dýchlo jakousi nostalgickou atmosférou a hlavně mezi tou veteší člověk najde skvělé originální věci, které jsou v podstatě zadarmo, originální a také funkční. A proto mám rád i bleší trhy. A jeden, který se koná pravidelně nedaleko mne jednou za rok, jsem si nemohl nechat ujít a tak jsem si udělal krátký odpolední výlet.


Blešák samotný se konal v nedaleké vesničce Wil na parkovišti. Vše bylo super zorganizováno - parkoviště zdarma a mnoho stánků a hlavně lidové smluvní ceny. Můj primární cíl (jako na všech blešácích) jsou knihy, hudba, filmy a staré hudební nástroje. Všude samozřejmě spousta nepřeberných krámů, které bych tam já osobně ani nevozil, ale pro každého jistě něco. Hudební nástroj jsem zde nepotkal žádný, za to spousta muziky a filmů. Narazil jsem na opravdový poklad, kde jeden prodejce prodával spousty originálních DVD i s originálním dabingem po pouhých 2 frankách. Z asi dvoustovek filmů jsem si vyhrabal několik mých oblíbených DVD filmů, které jsem chtěl již dávno zařadit do sbírky a dohromady za cenu, do které by se mi v originální prodejně vešel sotva jeden film. No skvělé! Z hudby jsem nic nenašel a z pro mne zajímavého stánku s duchovní tématikou jsem si našel dvě knihy o joze,které mi nemohli chybět. A ještě jsem dostal slevu, což je potěší. 




Na blešáku jsem byl s jedním dobrým přítelem z nedalekého Luzernu, který se jel podívat čistě ze zvědavosti a hlavně měl další úkol. Nakoupit palmu na svou terasu. Projeli jsme místní hobby markety aby jsme si nakonec potvrdili pravidlo, že (situace je zřejmě všude stejná) nejlevnější a nejkvalitnější věci měli v drobném zahradnictví. Po vydatné přednášce ochotného a milého personálu jak o palmu pečovat jsme konečně vybrali tu pravou. Tak kolega jel přesadit palmu a já si jel zkouknout moje filmy. Díky za příjemné odpoledne.



Žádné komentáře:

Okomentovat