Stránky

Search

čtvrtek 8. března 2012

městečko Buochs

U mě není moc zvykem abych opěvoval malebnost vesnic nebo  malých měst a zvláště zřídka se stává, že mě nějaké okouzlí. Ale u některých se to opravdu stalo, například u městečka Buochs o kterém jsem se rozhodl něco malého napsat. S Buochs mě pojí zejména fakt, že je to sousední vesnice a občas sem jezdím nakoupit do většího supermarketu, když nestihnu otevírací dobu místních obchodů.

Pohled na Buochs i s ranvejí
Samotné městečko má necelých 5 a půl tisíce obyvatel a pro mě má spousta lákadel - sídlí pod horou Buochesrhorn, je zde veliký COOP supermarket, stezka s uměleckými plastikami a co především - s malým regionálním letištěm. Ano, opravdu letištěm. Už jen fakt, že samotný Buochserhorn má výšku přes 1 800 metrů nad mořem působí na mne zvláštně v porovnání s tím, že se procházím pod horou větší než Snežka a máte pocit jako by tato hora byla s porovnání s ostatními horami jen malá sestra od ostatních velehor. Celou zvláštní atmosféru městečka určuje i fakt, že se nacházíte na břehu jezera Vierwaldstättersee a kousek od vás je regionální malé letiště, po kterém se můžete volně procházet !



Letiště s jeho bezprostředním okolím můžete libovolně procházet - po ranvejích, okolí hangárů, vojenských hangárů a když přistává letadlo tak vás zastaví signalizační světlo se závorou. Hned jak letadlo vzlétne nebo přistane tak se závory zvedno ua vy můžete zas v klidu pokračovat dál svou trasou.. O tom, že se v okolí volně pasou všudypřítomné krávy snad už ani nemusím zmiňovat. Zase na vlastní oči zažijete další Švýcarské specifikum - na co nejmenší ploše toho využít co nejvíce. Třeba i toto je jeden z důvodů, proč jsou tak Švýcaři hospodární.


K letišti po svých můžete jednak dojít po silnici a nebo to vzít stezkou s uměleckými plastikami, která jistě za to stojí - asi na necelém kilometru projdete postupně kolem plastik švýcarských autorů z nejrozličnějších materiálů. Dřevo, kámen, ocel, beton, zážitků tady budete mít více než dost a některé mi exponáty mi přijdou opravdu zdařilé - například v masivním kusu hrubé skály vyleštěný pruh s příznačným názvem "Scratch my back!" Asi netřeba dodávat, že na to sáhnete úplně automaticky, anž by jste znali název a smysl celé instalace. Myslím si, že celkově jsou díla velmi vhodně nainstalovaná vzhledem k jejich materiálu a smyslu po celé délce stezky.

Pokud jste si již prošli tyto lákadla tak máte ještě k dispozici výšlap na Buochserhorn a nebo naopak se jít při vhodném počasí vykoupat na místní pláže, které jsou ovšem bohužel placené. Otázka je, jeslti není vhodnější si zajet do vesnice vedle a koupat se úplně zadarmo. Jak jsem výše zmiňoval, přes mou všeobecnou skepsi k podobným budovám,  onen velký supermarket tak jsem spíš chtěl povzdechnout nad tím, že něco tak velkého dokáže být v tak malém městečku. A je skoro až s podivem, že mi tam velký obchoďák celkem sedí a při krátkém pozorování člověku dojde, že je zde k tomu všemu naprosto účelný. 





A je to zřejmě asi všechno co se dá v tak malém městečku dělat. Myslím si, že několika hodinové odpočinutí zde za to stojí a projít se po malém letišti, nebo čekat zde na semaforech je jistě zážitek.

Žádné komentáře:

Okomentovat