Stránky

Search

neděle 26. května 2013

2nd startUp

Jsou k věci, které jsou k neuvěření. Jedna z nich je, že jsem opět začal myslet na svůj swiss blog. Pro těch pár lidí, co blog sledovali si jistě všimli, že zde byla více jak roční pauza. A důvod je zcela zřejmý. Byl jsem více než rok zpět v CZ. A stejně jako jsem kdysi v úvodu psal, že všechny psané posty s více než ročním odkladem přispěli k větší objektivitě článků (s ročním odstupem jsem měl na dané zkušenosti a vzpomínky ostřejší odstup), tak více než roční odstup zcela jistě přispěje k lepšímu (a především učelnějšímu) fungování blogu a jeho využití.

Během více než roční pauzy jsem s opět vyčistil myšlenky a pohled na věc. Především na to jak se věci mají a jak mohou fungovat. Kromě toho, že jsem mimo tu doby mohl poznat jiné pracovní podmínky v  jiné zemi, samozřejmě jsem cestoval a začal mnohem více využívat couchsurfingu a nabral jsem mnohem větší rozhled na věc. Především po nepříjemných zkušenostech se zaměstnavatelem (a hledáním následné pomoci) jsem byl nucen dost radikálně změnit názor na některé věci a principy. Ale asi to tak mělo být.

Největší změnou, kterou se budu snažit přispět do blogu bude větší zapojení do sociálních sítí a především udělat web mnohem více komplexnější. To jsem měl v plánu již na samém počátku, ale teprve teď se obsah blíží k použitelnému materiálu. Přibudou konečně tagy k jednotlivým článkům a jednotlivé články budou pomocí tagů tvořit vlastně řetězec informací o daném tématu. Díky větším zkušenostem s cestováním veřejnou dopravou (doteď jsem cestoval v podstatě pouze autem) a díky výměně zkušeností s ostatními couchsurfaři, cestovali a místními, jsem si uvědomil, že budou velmi důležité i jednotlivé inforamce k daným regionům či samotným městům - přibudou základní informace o dosažitelnsoti jednotlivých měst hromadnou dopravou, udělám primitivní status možnosti couchsurfu, jednoduché statusy ohledně kulturního vyžití, nočního života, možnosti sportovnho vyžití.

S informativnějším a komplexnějším systémem mi jdou na ruku další, velmi zásadní novinky. První se týká mé obrovské vášně a tou je grafika v jakékoliv podobě. Jistě není náhodou, že jsem grafiku začal i sám osobně tvořit a hledat se v ní. A právě tento blog bych rád osvítil mou prací i v tomto oboru. Tak snad se zadaří. Druhou velkou novinkou je ta, že z 90% zřejmě přepíši do angličtiny. Důvod je ten, že miluju rozmanité kultury a velmi rád se s nimi setkávám. A to především díky couchsurfu, který se mi ukázal jako dokonalý nástroj, který mi tolik scházel. Bylo mi ctí u sebe couchovat mnoho lidí, dávat jim rady co vidět, co nevidět a vlastně to bylo taková reflexe po čem ostatní lidé touží vidět a co je zajímá. A ukázalo se, že mezi všemi dorozumívacími jazyky angličtině jednoznačně vede. Není to vůbec nic proti češtině, ale angličtina je prostě primární, esenciální zdroj informací. A hlavně google translate překládá z angličtiny do ostatních jazyků mnohem srozumitelněji než z češtiny. Ještě si musím nechat tuto možnost nechat projít hlavou.

Se všemi těmito novinkami se mi do mysli také krade také docela základní myšlenka co je vlastně posláním tohoto blogu ? Jak si zpětně uvědomuji tak blog začínal spíše z mé znuděnosti,která pokračovala touhou sdělit moje cestovatelské dojmy primárně s rodinou a ostatními lidmi, ať už jejich zájem byl jakýkoliv. Po 2,5 letech cestování si vlastně uvědomuji, že mám projeté v podstatě veškeré švýcarsko co jde. Nebo alespoň ty nejdůležitější věci. Mým pomocníkem na cestách byl především malý cestovní průvodce, který je zde v podstatě celý obsažen, spolu se spoustou informací z nejrůznějších webů a rad zkušenějších přátel. A vlastně na tomto webu je aktuálně celý průvodce, s vlastními fotografiemi doplněné o vlastní zkušenosti. Perfektní je, že finální formu upraví můj další koníček se kterým mohu tady vlastně obrovsky manipulovat a experimentovat. A tím je webdesign.

A já mám jasno. Posláním tohoto webu není psát nekonečný, denně aktualizovaný blogýsek o zážitcích, ale pravý opak - sdílet ostatním všechny mé poznatky, zážitky, doporučení a zkušenosti a celý web uzavřít a doplňovat pouze zřídka, pokud náhodou v budoucu budu mít ještě potřebu říci. Vlastně účel je udělat uceleného, webového, snadno dostupného cestovního průvodce po Švýcarsku s využitím svobodných webových prostředků a možností..

Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat